ثروتمند شوید یا توانگر؟

این مقاله را با جمله ای از کریس ویدنر آغاز می کنم که می گوید:

«هر احمقی می تواند ثروتمند شود ولی فقط افراد باخرد هستند که توانگر می شوند.»

ثروتمند شدن آرزوی اصلی بسیاری از افراد در سراسر دنیاست. البته این مایه تأسف است چون خیلی چیزها در این دنیا ازانباشتن پول بیشتر می ارزد. اشتباه نکنید من نمی گویم مردم نباید ثروتمند و پولدار باشند، حقیقت این است که پول و ثروت می تواند قدرت زیادی داشته باشد اگر در اختیار فرد لایقی قرار گیرد. و البته این فرد می تواند از آن استفاده درست بکند یا نادرست. ابتدا اجازه دهید کمی درباره افراد پولدار احمق توضیح دهم. آنها افرادی هستند که مقدار زیادی ثروت دارند ولی شادی و آرامش خود را از دست داده اند. با بیماری های مختلف درگیر هستند. و اگر گذشته آنها را مرور کنید با افراد بسیاری قطع رابطه کرده اند.

این افراد ثروتمند هستند ولی نه توانگرند و نه در رفاه هستند. این افراد هیچ مشکل مالی ندارند و هر چقدر که بخواهند می توانند خرج کنند. جاهای مختلفی سرمایه گذاری کرده اند و وضعیت مالی خود را تثبیت کرده اند. اما در سطح عمیق تر وقتی در زندگی آنها کنکاش می کنید متوجه می شوید از نظر روحی و سلامت روابط و هیجانات و همینطور سلامت بدنی با مشکل مواجه هستند.

من فکر می کنم پولدار شدن آسان است. فقط به سادگی باید یکسری قوانین را رعایت کنید. افراد زیادی هستند که از پول کم سود زیادی برده اند. با کمتر خرجی کردن و پس انداز و سرمایه گذاری. بلاخره بعد از یک دوره نسبتاً بلند پول را بدست خواهید آورد.

اما توانگری چیزی کاملاً متفاوت است. در بیشتر مواقع شما باید مقداری از توانگری خود را از دست بدهید تا پول بدست آورید. البته افراد ثروتمند بسیاری وجود دارند که در عین حال که ثروتمند هستند در رفاه و توانگری هم هستند آنها افراد شادی هستند با دیگران و بخصوص دوست و فامیل رابطه خوبی دارند و در عین حال به ثروت خود می افزایند.

یک حقیقت وجود دارد پولدار شدن فرایندی زمانبر است و هر لحظه ای از زمان که بدنبال پول هستید لحظه ای است که می توانستید برای آسایش، رفاه، سلامتی، خبر گرفتن از دوستان و... استفاده کنید.

حال از شما می پرسم: آیا به شدت و سرعت انرژی خود را صرف بدست آوردن پول می کنید. یا اینکه برای رسیدن به رفاه به خود فرصت کافی می دهید.

آیا سرمایه گذاری شما بلند مدت، مطمئن و پایدار است؟ امید دارم این گونه باشد چون این کار مطمئناً یک قسمت از رسیدن به توانگری است.

آیا روی افرادی که به شما نزدیک هستند سرمایه گذاری کرده اید؟! امیدوارم این گونه باشد چون زمانیکه انسان در بستر مرگ می افتد هر چقدر هم پول داشته باشد به درد او نمی خورد ولی در آن لحظه نگاههایی که با عشق به او می نگرند و او را احاطه کرده اند از همه چیز باارزش تر است. در آن لحظه سرمایه شما خاطرات خوشی است که بوجود آورده اید.

آیا مراقب سلامتی خود هستید؟ چون اگر این گونه نباشد سرعت حرکت شما کند خواهد شد و نمی توانید به خواسته های خود برسید. سلامت جسمی قسمتی از توانگری است!

آیا مراقب وضعیت روحانی خود هستید؟ امیدوارم این گونه باشد چون فکر نمی کنم چیزی مهمتر از این سؤال وجود داشته باشد شما تمام عمر زحمت می کشید و سختی های مختلف را تحمل می کنید ولی در نهایت باید این دنیا را ترک کنید تاکنون کسی هر قدر هم قدرتمند و ثروتمند نتوانسته زندگی ابدی داشته باشد. و اعتقادات مذهبی شما بهترین پاسخ را به این سؤال می دهد.

آیا مراقب سلامتی روانی خود هستید؟ امیدوارم این گونه باشد چون روحیه شما منبع انرژی برای زندگی طولانی و سالم و لذت بردن از داشته های خود است.

من تصمیم گرفته ام در مقابل شهوت پولدار شدن بایستم من می خواهم در رفاه باشم اما نه به قیمت از دست دادن سلامت جسمی و روحی و اعتقاداتم. ونه به قیمت از دست دادن دوستان و آشنایانم.

اما شما چطور؟ آیا ثروتمند هستید یا توانگر؟ 

 http://yadbegir.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد