راههای افزایش آمار بازدید روزانه سایت و وبلاگ

افزایش امار بازدید سایت یا وبلاگ جزء جدانشدنی کسب درآمد از اینترنت و این هم کامل مشخص است تا وقتی بازدیدی صورت نگیره کلیک یا خریدی وجود نداره تا ما بتوانیم از طریق کلیک های درآمدزا یا دریافت پورسانت از سایتهای طرف قراردادمان در اینترنت حساب بانکیمان را کمی فعال کنیم به همین منظور و خواست دوستان از به بعد آموزشها و نکاتی از افزایش آمار بازدید در وبلاگ میذارم.

ادامه مطلب ...

به ده دلیل مردم از سایت شما خرید نمیکنند:

در متن زیر ده دلیل ساده ولی مهم عنوان شده که میتوانند در مورد تجارت شما هم صادق باشند. شاید بارها این سوال را از خود پرسیده باشید که چرا مردم از من خرید نمیکنند؟ دلایل زیر به شما کمک میکنند تا استراتژی بازاریابی و فروش تجارت الکترونیکی خود را بازنگری کنید.

1- یکی از عوامل عدم موفقیت در زمینه بازاریابی، زمانی حاصل میشود که سایت قادر به ایجاد بستری امن و قابل اطمینان در هنگام سفارش خریداران نباشد. برای ایجاد چنین اطمینانی، سایت میتواند به خریداران این اطمینان را بدهد که کلیه عملیات سفارش خرید از طریق سرورهای امن انجام خواهد گرفت . استفاده از سرورهای ایمن , سریع و پرقدرت ایران مارکت سنتر میتواند آسودگی خیال شما را به ارمغان بیاورد.

2- چنانچه تبلیغات سایت از قابلیت جذب بالایی برخوردار نباشند. یکی از عوامل عدم جذب مشتریان، پرداختن به بیان کلیه جزییات خدمات، بدون ذکر قابلیتهای اصلی محصولات و خدمات است. همچنین به دلیل عدم وجود تیترها و یا خبرهای اصلی، سایت قادر به جذب مشتریان نخواهد بود. یکی دیگر از عوامل مهم عدم جذب مشتریان، عدم وجود رضایت نامه سایر مشتریان که از خدمات و محصولات شما استفاده کرده اند و همچنین نبود ضمانت برای محصولات و خدمات میباشد.

3- یکی دیگر از عوامل عدم موفقیت در امر بازاریابی، عدم وجود سیستمی مناسب جهت ترغیب کاربران به بازدید مجدد از سایت است. توجه به وجود چنین سیستمی به این علت حایز اهمیت است که کلیه افرادی که مایل به خرید جنس هستند، در دفعات اولی که از هر سایت بازدید به عمل خواهند آورد، هرگز جنسی را خریداری نخواهند نمود. در اصل هر چقدر تعداد دفعات بازدید بیشتر شود، شانس و یا احتمال خرید نیز به میزان قابل ملاحظه ای بالا خواهد رفت. موثرترین راه برای متمایل ساختن کاربران به بازدید مجدد، امکان عضویت رایگان در خبرنامه الکترونیکی وب سایت شما است.

4- عاملی دیگر که در عدم موفقیت سایت نقش دارد، عدم آگاهی دادن به خریداران در مورد تجارت شما است. بدین معنا که چنانچه خریداران اطلاعات کافی در مورد طرف مقابل خود که قرار است از آنها محصول را خریداری نمایند داشته باشند، با اطمینان و اعتماد بیشتری در این راه گام بر میدارند. در سایت خود صفحه ای با نام "درباره ما" شامل اطلاعاتی از قبیل تاریخچه بنگاه اقتصادی خود، کارمندان، اطلاعات تماس و غیره قرار دهید.

5- نبود راه های متعدد جهت دریافت سفارش از طرف مشتریان. از انواع روشهای پرداخت پول میتوان به کارتهای اعتباری، چک، پول نقد و فرمهای خاص الکترونیکی دیگر اشاره نمود. ولی یکی از مهمترین و بهترین روشهای دریافت پول , روش پرداخت در محل یا خرید پستی میباشد که میتواند باعث چند برابر شدن فروش شما شود. برای اطلاع از مزایای سیستم خرید پستی ایران مارکت سنتر میتوانید اینجا کلیک کنید.

6- عاملی دیگر در عدم پیشرفت امر بازاریابی، نداشتن ساختار و ظاهر حرفه ای وب سایت میباشد. شما باید نام دامنه اختصاصی برای وب سایت خود داشته باشید که با تجارت شما مناسبت داشته باشد. ساختار طراحی صفحه بایستی به گونه ای شکل گرفته باشد که بازدید کنندگان قادر به پیمایشی ساده و سریع در آن باشند. و همچنین بایستی طراحی گرافیکی صفحات کاملا مرتبط با نوع فعالیت سایت باشد.

7- قبل از دادن چیزهای رایگان به مشتریان، آنها باید تبلیغات شما را ببینند و سپس به صفحات دیگر سایت هدایت شوند. اگر سایت از قابلیت ارایه محصولات رایگان در جهت متمایل ساختن بازدیدکننده به سایت استفاده میکند، بایستی این محصولات یا در زیر تبلیغات سایت و یا در صفحات دیگر سایت واقع شوند. چنانچه لیستی از محصولات رایگان در بالای تبلیغات گذارده شوند، بازدیدکنندگان هرگز به تبلیغات برای محصولاتی که جهت فروش هستند، توجه نخواهند کرد.

8- سایت شما قادر به جذب مخاطبان هدف شما نیست. یکی از ساده ترین راههای موجود، بررسی خریدهای انجام شده توسط مشتریان و بررسی علل توجه آنها به این محصولات میباشد. اطلاعات بدست آمده در این زمینه، به شما در اصلاح روشهای بازاریابی و نوع تبلیغات کمک خواهند کرد.

9- یکی از مهمترین عوامل شکست یک سایت، نداشتن سیستمی منظم جهت بررسی سایت، تبلیغات آن و در نهایت اصلاح آن است. فروشندگان زیادی هستند که هیچگاه تبلیغات طراحی شده خود را تغییر نمیدهند. شما باید همواره وضعیت تبلیغات سایت خود را کنترل و اصلاح کنید تا حداکثر میزان پاسخ از تبلیلغات را بدست آورید.

10- هیچ اجباری را جهت خرید محصولات خود به بازدیدکننده القاء نکنید. ممکن است محصولات شما به دلیل کیفیتهای بالایی که دارند، موردتوجه افراد زیادی واقع شوند. اما همین افراد به محض خروج از سایت، به مرور زمان و به تعویق انداختن زمان خرید، محصولات شما را فراموش خواهند کرد. برای حل این مشکل، به بازدیدکنندگان یک سری محصولات و امکانات رایگان و همچنین تخفیف بدهید و در ضمن برای هر تخفیف یک زمان پایان اعتبار در نظر بگیرید.

تترادیفون ( تدیوم ) ـ وی ـ 18 ، تدون)

گروه شیمیایی :دی فنیل ارگانوسولفوره

ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی :ماده تکنیکال آن بصورت کریستالهای جامد ، سفید و یا زرد بسیار روشن است . حلالیت در آب در 20 درجه سانتیگراد و
mg/lit08/0 . با اغلب حشره کشها و قارچ کشها سازگاری دارد و بخوبی در روغن حل می شود .

ماندگاری در محیط زیست :دوره پایداری تقریبی در گیاهان یک الی سه هفته است .

سمیت:
‌mg/kg14700LD50 >در پرندگان و ماهیها و حشرات مفید اثر منفی اندکی دارد و یا بدون زیان است . برای زنبورهای عسل تقریباً بی ضرر است .

موراد مصرف :از آن برای کنترل کنه های میوه ها ، سبزیجات ، محصولات زراعی و گیاهان زینتی استفاده می شود . تترادیفون بر تخم و مراحل نمف کنه ها مؤثر بوده و نیز کنه ماده را نازا می کند . این کنه کش سیستمیک نیست ولی خاصیت نفوذی خوبی دارد . بطوریکه می تواند کنه های هر دو سطح برگ را از بین ببرد . در کنه های تار عنکبوتی خاصیت تخم کشی و لاروکشی دارد . برای کنترل کنه ها در گونه های میوه دار ( از جمله مرکبات و آجیل ها ) سبزیجات ، پنبه ، رازک ، چای ، حبوبات و گیاهان زینتی بکار می رود ولی در خانواده کدوئیان باعث گیاه سوزی می شود .

پادزهر: پادزهر اختصاصی ندارد .

بیست توصیه مهم در مورد کاهش مصرف سوخت

توصیه 1
مرتب چیدن بار
بار روی باربند را از کوچک به بزرگ چیده و روی آنرا بپوشانید تا کمترین مقاومت را در مقابل فشار باد ایجاد کند
توصیه 2
از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنیم
سفرهای غیر ضروری خودروها موجب آلودگی هوا و افزایش مصزف سوخت میشود.بسیاری از امور را میتوان از طریق پست ،تلفن،دورنگار ،اینترنت وسایر وسایل ارتباطی انجام داد.

ادامه مطلب ...

سیستم تعلیق

شاید ماها و سالها فکر و هدف سازندگان خودرو راحتی و آسایش برای سرنشینان خودرو بوده که امروز بهتر از دیروز پیش میروند.

سیستم تعلیق دستگاه و قطعاتی هستند که که بین اطاق و چرخها قرار دارند و این قطعات و دستگاهها باعث میشود که نوسانات حاصل از ناهمواریهای جاده را به اطاق انتقال ندهد.

ادامه مطلب ...

بازدیدهای دوره ای اتومبیل

بازدیدهای دوره ای اتومبیل

1-    بازدید هفتگی 2- بازدید ماهیانه    3-  بازدید شش ماهه    4- بازدید سالیانه


بازدیدهای هفتگی

* بازدیدهای ماهیانه

بازدیدهای شش ماهه      

بازدیدهای سالیانه

1-سطح آب رادیاتور

 2- سطح محلول الکترولیت باطری(آب باطری)

3-بازدید از روزنه های درب باطری

 4-تنظیم باد لاستِکها

 5- روغن کلاچ و ترمز

 6-بازدید روغن موتور

1- نشتی روغن ترمز چک شود

2- شستشوی موتور و کف اتاق

3- گریسکاری و روغن کاری قسمتهای گریس خور

1- فیلر گیری پلاتین

2- فیلرشمع

3- تنظیم موتور

4- بازدید از کلیه لوله واتصالات و شیلنگها و سیستم سوخت

5- بازدید از تسمه وپروانه

6- تعویض ضربدری لاستیکها

1- تعویض پلاتین و شمع

2- بازدید از لوله های ترمز و ترمزدستی

3- بازدید کاربراتور

4-بازدید تمام چراغها

5- بازدید لاستیکها

6- تنظیم فرمان و جلو بندی

روغن موتور باید به دستورالعمل کارخانه سازنده روغن عمل کنید

صافی هوا و بازدید از واسگازین(روغن)جعبه دنده ودیفرانسیل هر 5000 کیلومترباید انجام شود بهتر است در تعویض روغنها این بازدید انجام شود.

واسگازین جعبه دنده ودیفرانسیل هر 50000 کیلومتر یکبارتعویض گردد.

فیلتر روغن از نوع معمولی هر 10000الی 12000 باید تعویض گردد.

* در صورتی که ماهیانه 2000 کیلومتر بیشتر کارکرد داشته باشد باید هر 2000 کیلومتر بازدید شود.

فرمان

متعلقات فرمان روی اوس یا اکسل جلو درسمت راست و یا چپ اتومبیل بسته می شود و توسط چرخهای جلوهدایت اتومبیل به دلخواه راننده صورت میگیرد.

بدین معنی که حرکت غربیالک توسط راننده و میله اصلی فرمان به هزار خاری و میله های رابط فرمان و بعد به سگدست منتقل شده و در نتیجه حرکت رفت و برگشتی یا سمت چپ و راست غربیالک فرمان باعث گردش اتومبیل می شود.

ادامه مطلب ...

مراقبت های سیستم روغن کاری

متاسفانه در کشور ما فر سودگی زود هنگام موتورها و غیر قابل اسفاده شدن انها و ضروری ساختن تعمیر امری ضروری شده است .
یکی از روشهای متداول افزودن عمر موتور توجه کافی به روغن و نحوه روغن کاری قسمت های
مختلف موتور میباشد.

روغن موتور چیست ؟

مواد افزودنی مخصوص + روغن پایه که از نفت خام به دست می اید = روغن موتور
پس :
1) کیفیت روغن موتور بستگی به مواد افزودنی ان دارد.
2)تشخیص کیفیت روغن با دیدن و لمس کردن امکان پذیر نمیباشد چون مواد افزودنی ان دیده و لمس نمیگردد.
3)زمان تعویض روغن از تغییر رنگ و یا چسبندگی ان و موارد مشابه مشخص نمی شود چون انچه ما میبینیم و لمس میکنیم روغن پایه است نه مواد افزودنی ان ؛ پس باید گفت بر اثر کار کردن موتور در مدت زمان مشخص مواد افزودنی موتور خواص خود را ازدست میدهند.

ادامه مطلب ...

عوارض زیاد بودن روغن موتور

1- نشت و خرابی آببندهای ( کاسه نمدهای ) سر عقب و جلوی میل لنگ موتور
2-
ایجاد حباب و کف بر اثر لگدهای، لنگهای میل لنگ و عدم تشکیل لایه نازک ( فیلم روغن) بدون حباب و در نتیجه فرسایش زود هنگام یاتاقان
3-
جلوگیری از ایجاد قدرت دورانی موتور بعلت تلاطم در موتور
4-
نشت به بالای محفظه احتراق و ایجاد رسوب و کاهش قدرت
5-
ایجاد رسوب در محل نشستگاه رینگها و در درازمدت چسبندگی رینگ
6-
ایجاد رسوب در نشیمنگاه سوپاپ دود و عدم آببندی و کوتاه شدن عمر آن
7-
ایجاد رسوب در نشیمنگاه سوپاپ هوا سوخت و کاهش کمپرس سیلندر
8-
کثیفی موتور در محل واشرها- درب روغن ( قالپاق)
9-
ایجاد بخار روغن زیادی( بر اثر پدیده حرارت ناشی از پاشش به اطراف غیر متعارف موتور) و چرب شدن بیش از اندازه معبر های دریچه گاز و سنسور دور آرام موتور و دمای موتور
10-
مسموم شدن سریعتر کاتالیست
11-
مصرف سوخت بیشتر بعلت دیر رسیدن به دمای کارکرد موتور
12-
در مواردی زود از کار افتادن فیلتر هوا
13-
آلودگی محیط زیست (بعلت سوختن و ریزش روغن)
14-
چرب شدن صفحه کلاچ و سابید گی زودهنگام آن
15-
ریختن پول زیادی تو جیب چربها و موارد دیگر که دوستان فنی ما ، بقیه آنرا خواهند گفت.

مطالعه اثر اسید فرمیک بر کنه واروآ Varroa destructor A.&T

مطالعه اثر اسید فرمیک بر کنه واروآ Varroa destructor A.&T.  

درون سلولهای مرحله شفیرگی زنبور عسل

 

 

مرحله زاد و ولد کنه واروآ درون حجرات شفیرگی زنبورداران عسل طی می شود که در این مرحله کنه ها با تغذیه از همولنف شفیره زیان جبران ناپذیری را به زنبور وارد می سازند. هم اکنون در دنیا مواد شیمیائی مختلفی همانند اسید فرمیک جهت کنترل این اکتو پارازیت به کار می رود. در این مطالعه تاثیر بخار حاصل از اسید فرمیک 65% بر روی کنه های درون حجرات شفیرگی زنبور عسل بررسی گردید. بدین منظور قطعاتی از شان مومی حاوی سلولهای شفیرگی در بسته سلولی از کلنی های آلوده به کنه واروآ انتخاب گردید. این شانها به دو گروه تیمار و یک گروه شاهد تقسیم و در انکوباتور (32 درجه سانتیگراد و 50 درصد رطوبت نسبی) نگهداری شدند. تیمار اول 24 ساعت و تیمار دوم و شاهد به مدت 96 ساعت جداگانه در معرض بخار اسید فرمیک 65% قرار گرفتند. نهایتاً تعداد حجرات شفیرگی در بسته، تعداد کنه زنده و یا مرده هر سلول و تعداد حجرات آلوده، بدون کنه، با کنه زنده و یا با کنه مرده شمارش شد. میانگین درصد تعداد سلولهای با کنه تلف شده در تیمار اول، دوم و شاهد به ترتیب 15.83، 56.32 و 7.36 درصد بود. محاسبات آماری نشان داد که بین تیمار دوم و شاهد در سطح 5% اختلاف معنی دار می باشد ولی بین دو تیمار اول و دوم، و بین تیمارهای اول و شاهد اختلاف معنی دار نبود. همچنین مشاهدات نشان داد که بخار اسید فرمیک میتواند در مدت 96 ساعت 89 درصد از کنه های مادر و بازماندگان را در حجرات شفیرگی از میان ببرد.

بیماری کنه واروآ(مایت واروآ)

کنه واروآ به عنوان انگل زنبور عسل در صنعت زنبور داری جهان بسیار مهم محسوب می شود .

کنه واروآ در جهان دارای سه شکل مرفولوژیکی متفاوت است که به عنوان سه گونه معرفی شده اند . در حال حاضر این کنه در تمام قاره های جهان به جز استرالیا وجود دارد و در حال گسترش و استقرار می باشد . کنه های  ماده بالغ تخم و مرغی شکل و مسطح می باشند و به طول 1/1 تا 2/1 میلیمتر و به عرض 5/1 تا 6/1 میلیمتر و به رنگ قهوه ای مایل به قرمز بوده و با چشم غیر مسلح قابل رویت می باشد .

ادامه مطلب ...

کنه واروا در زنبور

موسوی گفت: کنه های ماده بالغ به روی زنبوران چسبیده از آنها به عنوان عامل انتقال استفاده می کنند در ضمن از قسمتهای نرم بدن زنبور بخصوص در حد فاصل قصعات کیتینی شکم آنها خون می مکند. طول زندگی کنه واروآ  در تابستان دو ماه و در زمستان در کلنیهای بدون لارو و شفیره حدود هشت ماه است.

 طرز تشخیص کنه واروآ:

کارشناس علوم دامی افزود: طرز تشخیص آلوده بودن یک کلنی به این انگل ساده است. اگر نتوان کنه ها را روی بدن زنبورها مشاهده کرد معمولا وجود زنبوران ناقص الخلقه در کلنیها به تشخیص وجود این نوع کنه کمک می کند.

وی تاکید کرد: در این هنگام که با مشاهده آثار خسارت به وجود کنه در کندو مشکوک می شویم می توانیم تعدادی از حجرات لارو نر را سر زده و کنه های موجود در کلنی پی برد.

ادامه مطلب ...

ضرب المثلهای مشهور ایران

نشخوار آدمیزاد حرف است:

اگر پرگویی می کنم ایرادی ندارد، حرف زدن خود نوعی از سرگرمی است.

نشسته پاک است:

به شوخی، شخصی است که به تمیزی بدن و جامه اش بی اعتناست.

نصیب کسی را کسی نخورد:

همانند: روزی کس را، کس نخورد.

نطقش کور شدن:

براثر گفتگو وجنجال سخن کسی قطع شدن، از ادامه صحبت بازماندن.

نظر زدن :

به چشم بد نگاه کردن، از نظر عوام چشم زخم بودن.

نشادرش تند است:

به شوخی، در کارها شتاب وعجله میکند

نسیه آخر به دعوا رسیه:

همانند: معامله نقدی بوی مشک میدهد.

نزن در کسی را تا نزنند درت را:

همانند: چو بد کردی مباش ایمن ز افات

نشترش بزنی خونش درنمی اید

در نهایت خشم و عصابیت است، سخت آشفته است.

نرم کردن:

شخصی را به منظور خاصی مطیع و رام خود کردن

نرم نرم پوست کندن:

آرام آرام و به ملایمت کار خود را به ضرر دیگری فیصله دادن

ادامه مطلب ...

آشنایی با 15 شماره تلفنی که راهگشاست


حتما خبر دارید که با گرفتن بعضی از شماره تلفن‌ها، می‌توانید مشاوره خانوادگی بگیرید، درخواست تاکسی کنید یا قبض‌هایتان را پرداخت کنید، اما بعید است بدانید که این همه شماره برای رفع مشکلات دیگر نیز در اختیار شما هستند. ناگفته نماند اکثر این شماره ها تنها در استان تهران کاربرد دارد.
شماره تلفن 148

این‌ روزها مشاوران به ازای یک ربع ساعت که با شما حرف می‌زنند، قیمت سرسام‌آوری طلب می‌کنند، اگر فقط یک راهنمایی کوچک می‌خواهید و نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، می‌توانید به 148 زنگی بزنید. این یک مرکز مشاوره معتبر است با این تفاوت که برای استفاده از آن می‌توانید توی خانه‌تان بنشینید و بدون این که لازم باشد توی چشم مشاورتان نگاه کنید، کمک بگیرید. اصلاً مهم نیست که مشاوره‌تان چقدر طول می‌کشد، مشاورها هر قدر که بخواهید، به رایگان برایتان وقت می‌گذارند، بعد هم کدشان را به شما می‌دهند تا بتوانید کارتان را پیگیری کنید.اگر خدای نکرده مشکل‌تان حاد بود، همین مشاورها شما را به یک پزشک معرفی می‌کنند، به هر حال هیچ چیز جای صحبت‌کردن حضوری را نمی‌گیرد. اگر برای اولین بار به مرکز مشاوره زنگ می‌زنید و مشاور خاصی را در نظر ندارید، خودشان شما را به یک مشاور وصل می‌کنند.
شماره تلفن 1818

این شماره به اندازه کافی معروف هست، همین که بتوانید بدون ایستادن و وقت تلف‌‌کردن در صف بانک، از خانه خودتان و در حالتی که روی کاناپه دراز کشیده‌اید قبض تلفن‌تان را بپردازید، خودش کلی غنیمت است. اما 1818 فقط به درد همین کار نمی‌خورد. این شماره در واقع شماره سامانه خدمات الکترونیکی شرکت مخابرات استان تهران است. وقتی تماس می‌گیرید، اول از شما می‌خواهد شماره را وارد کنید. بعد بدهی‌تان را می‌گوید. برای پرداخت باید شماره عابر بانک‌تان را بدهید. نگران نباشید، آنها هم یک شماره به شما می‌دهند تا اگر مشکلی پیش آمد، دست‌تان به جایی بند باشد.از 1818 می‌توانید خدمات دیگری مثل صورت حساب‌های قبلی و دریافت ریز مکالمات را هم بگیرید. یادتان باشد که فقط وقتی از تلفن خودتان زنگ زده باشید می‌توانید از این خدمات استفاده کنید.
شماره تلفن 88612121

این شماره تلفن امداد خودرو است. الان دیگر ماشین‌های امداد خودرو آنقدر در شهر پراکنده‌اند که حتماً روزی یکی دو بار با آنها برخورد می‌کنید. اگر ماشین‌تان توی راه خراب شد، به جای اینکه بغض کنید یا با گردن کج گوشه خیابان بایستید تا یکی دلش بسوزد و نگه دارد، می‌توانید به این شماره زنگ بزنید تا یک مکانیک کاربلد به کمکتان بیاید. امداد خودرو در همه ایران خدمات می‌دهد. حتی اگر در یک روستای دورافتاده هستید، حداقل روی مشاوره تلفنی‌شان می‌توانید حساب کنید. فقط حواس‌تان باشد وقتی به امداد خودرو زنگ بزنید که پول توی جیبتان باشد.
شماره تلفن 192

اگر روز خیلی شلوغی دارید و می‌خواهید برنامه‌هایتان را طوری تنظیم کنید که خدای نکرده نمازهایتان قضا نشود، می‌توانید از این تلفن استفاده کنید. همه اوقات شرعی را تا 24 ساعت آینده به شما اعلام می‌کند. همه اوقات شرعی یعنی حتی ساعت نیمه شب شرعی را. اگر هم نمی‌دانید امروز چندم یا چند شنبه است، یا تاریخ میلادی یا قمری را نمی‌دانید هم، این تلفن به شما کمک می‌کند.
شماره تلفن 133

133
را حتماً می‌شناسید این شماره به درد وقت‌هایی می‌خورد که این آژانس‌های دم دستی جواب نمی‌دهند. مثلاً شب عید یا روزهای برفی. 133 یک سری تاکسی دارد که در سطح شهر تردد می‌کنند. وقتی با 133 تماس می‌گیرید، اپراتور نزدیک‌ترین تاکسی بیکار به منزل شما را می‌فرستد دنبالتان. لازم هم نیست آدرس بدهید. اگر قبلاً حتی یکبار ازشان ماشین گرفته باشید، شماره تلفن‌تان را با آدرس ذخیره کرده‌اند. وقتی هم می‌رسند، تماس می‌گیرند تا بروید دم در. البته اگر عجله دارید، کلاً بی‌خیالش شوید. هیچ وقت نمی‌شود روی زود رسیدن‌شان حساب کرد.البته تهران کلی تاکسی بیسیم دیگر هم دارد. مثلاً تاکسی بی‌سیم بانوان با شماره تفلن 1821، 20102020 یا تاکسی تلفنی آریا با شماره 1814. همه آنها قبض‌شان را با تاکسی‌متر حساب می‌کنند، پس خیالتان از هزینه راحت باشد. بهتر است هر کدام از آنها را امتحان کنید ببینید کدامشان بیشتر به کار شما می‌آیند.
شماره تلفن 191

اگر خدای نکرده خیلی فوری احتیاج به داروخانه پیدا کردید و به خاطر این که هول شده‌اید مغزتان قفل کرد و هیچی یادتان نیامد، این تلفن حسابی به دردتان می‌خورد. 191 با پرسیدن منطقه‌ای که در آن هستید، برایتان اسم و آدرس همه داروخانه‌های نزدیک را می‌خواند.
شماره تلفن 119

یک صدا که استرس از آن می‌بارد به شما ساعت را اعلام می‌کند! آن هم دوبار پشت سر هم. خوراک وقت‌هایی است که در خانه تنها هستید، یک فیلم ترسناک هم دیده‌اید، کافیست به آن زنگ بزنید تا زهره‌ترک شوید!
شماره تلفن 137

این شماره فوریت‌های شهرداری است. اگر مشکلی با کوچه و خیابان پیدا کردید، مثلاً چاه فاضلاب کوچه سرریز شد یا موش توی جوی آب پیدا شد، می‌توانید با این شماره تماس بگیرید. تا این گوشه شهرتان مثل روز اولش تمیز و مرتب شود.
شماره تلفن 199

به جای اینکه راه بیافتید، بکوبید و تا فرودگاه بروید که شماره پرواز مسافران را بپرسید، یک زنگ بزنید به 199. این شماره به شما می‌گوید که آن پرواز چقدر تأخیر دارد تا بیخودی توی فرودگاه معطل نشوید. کلاً هرگونه اطلاعاتی از هر پروازی بخواهید، 199 کمکتان می‌کند.
شماره تلفن 140

تا حالا چندبار شده که کدپستی‌تان را لازم داشته باشید و یادتان رفته باشد همراه بیاورید؟ این شماره به درد این جور وقت‌ها می‌خورد. با دادن شماره تلفن، کدپستی خانه‌تان را به شما می‌دهد. علاوه بر این، اگر آدرس مناطق پستی تهران را می‌خواهید و می‌خواهید وضعیت بسته‌های پستی‌تان را پیگیری کنید، می‌توانید به این شماره زنگ بزنید.
شماره تلفن 142

این شماره ندای تامین اجتماعی است؛ سازمان تامین اجتماعی با بهره‌گیری از این سیستم بیمه‌شدگان و کارفرمایان را با حقوقشان آشنا می‌کند.
شماره تلفن 143

برای اطلاع از پیش‌بینی هوای استان تهران و دیگر استان‌های کشور و همچنین اطلاع از تفسیرهای نقشه هواشناسی می‌توانید از سیستم هواگو استفاده کنید که اگر احیانا قصد مسافرت به منطقه‌ای از کشور را دارید با مشکل مواجه نشوید.
شماره تلفن 118

تماس با سامانه تلفنی 118 شما را به آخرین تلفن‌های به روز شده اعم از بیمارستان‌ها، فرهنگسراها، هواپیمایی، راه‌آهن متصل می‌کند، آ‌یا می‌دانید روزانه قریب به یک میلیون نفر با این سامانه تماس می‌گیرند و 500 هزار نفر از سامانه اینترنتی آن بازدید می‌کنند.
شماره تلفن 110

با گرفتن شماره 110 که متعلق به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است می‌توانید آخرین اطلاع رسانی خود را در زمینه سرقت، قتل، درگیری و نزاع و زورگیری به گوش مسئولان نیروی انتظامی برسانید.