6 روش برای بازاریان اینترنتی

روشهای زیادی برای افزایش بازاریابی و درآمد با سایتهای بازارایابی و پورسانتی در اینترنت وجود داره که شما می تونید 6 روشی که بیشتر بازاریابان اینترنتی برای کسب درآمد از اونها استفاده می کنند رو مطالعه و بهر ببرید.

1) سایتهایی مانند www.cloob.com و http://vcp.ir و ... آماری بالایی دارند و بخشهایی دارند که می توانید به صورت رایگان مطالب خودتان را وارد کنید مثلا در بخش فروشگاهی سایت cloob.com محصولات را با لینکی که مخصوص خوتان وارد کنید، سایتهای مشابه اینها زیاد هستند.

2) در سایت های تبلیغات رایگان برای وبلاگ یا سایت هایتان  تبلیغ کنید تا آمار اونها بالا بره (از نوشته های جذاب استفاده کنید) با جستجوی کلمه (تبلیغات رایگان) در گوگل اسامی این سایتها را خواهید دید

3) روش معرفی به دیگران و زیر مجموعه گیری  سیستم کسب درآمد پورسانتی یکی دیگر از روشهای افزایش درآمد است یعنی به ایمیل یا قسمت تماس با ما در سایت دیگران،  لینک عضویتی که شما معرف آن هستید را به همراه متنی جذاب بفرستید،  دیگر نیاز نیست حتی سایت یا وبلاگی داشته باشید فقط با اینترنت گردی و دیدن سایتها و وبلاگهای دیگران آنها را دعوت کنید تا عضو سیستم کسب درآمد شوند.

4) در یاهو و گوگل گروه تشکیل دهید عضو جذب کنید خصوصا در جیمیل به راحتی می توان عضو جدید جذب کنید و هر تبلیغی که خواستین رو برای اعضاء بفرستید.

5) ارسال ایمیل تبلیغاتی هم روشی هست که برگشت سریع داره البته باید سرور SMTP بخرید که معمولا ماهیانه حدود 5هزار تومان هزینه داره و می تونید سیستم فروتل و یا محصولات پرفروش را به صورت گروهی به ایمیل ارسال کنید.

6) فعالیت درانجمنها و تبلیغ سیستم فروتل هم راه خوبی است چرا که آمار بازدید کننده اینگونه سایت ها بالا می باشد، همچنین راه اندازی انجمن نیز موثر است البته در دراز مدت درآمدزا می باشد. 

 

http://yaranesam.mihanblog.com

قفل زاپاس پژو پرشیا

چگونه در اینترنت برای محصولات مشتری پیدا کنم؟

به هر روشی که آشنا هستید آمار وبلاگ یا سایت خود رو افزایش بدین

 و سپس از روشهای متنوعی همکاری در سیستم سایتهای بازاریابی (تبلیغ محصولات فروشگاه های) یا (معرفی  به دیگران) برای درآمد زایی استفاده نمایید.  

برای افزایش بازدید کننده سایت نیاز به صرف هزینه زیادی ندارید و حتی در شروع کار می توانید از روشهای رایگان برای تبلیغ وبلاگ و یا سایت استفاده نمایید که در زیر به بعضی از این روشها اشاره می کنیم  

نوع1) روشهای رایگان یا کم هزینه تبلیغات منحصر به اینترنت: - در سایتهای تبلیغات رایگان عضو شوید و برای وبلاگ یا سایتتان تبلیغات جذابی قرار دهید (کافی است در گوگل (تبلیغات رایگان) رو جستجو کنید تا لیست اینگونه سایتهای را مشاهده نمایید.) 

2 - راه اندازی بخش خبری یا دانلودی در سایت و یا وبلاگتان که سرمایه گذاری بلند مدتی است و شاید بهترین راه باشد که با به روز رسانی آن خواهید توانست آمار دائمی در سایت یا وبلاگتان داشته یاشید.  

3- بالابردن تعداد و تنوع وبلاگ و یا سایت هایتان و تکیه نکردن به تنها یک سایت یا وبلاگ که حاشیه اطمینان بالای ندارد و احتمال از دست رفتن آنها وجود دارد و به یکباره تلاشهایتان با بسته شدن آن از دست نرود. - راه اندازی تالارهای گفتگو و یا فعالیت در تالارهای گفتگوی مشهور و قراردادن تبلیغات خودتان در بخش امضاء آن یا در متن مطالبتان  

4- ثبت گروه های گوگل یا یاهو که بسیار ساده می باشد و با عضو گیری که به روشهای متنوعی انجام می گیرد گروه های متنوع در زمینه های متنوع تشکیل دهید و تبلیغات سایت یا وبلاگتان را برای آنها ارسال نمایید. - سایتهایی مانند www.cloob.com و http://vcp.ir و ... آماری بالایی دارند و بخشهایی دارند که می توانید به صورت رایگان مطالب خودتان را وارد کنید مثلا در بخش فروشگاهی سایت cloob.com محصولات را با لینکی که مخصوص خوتان وارد کنید، سایتهای مشابه اینها زیاد هستند. 

5 - ارسال ایمیل های گروهی که با حداقل هزینه می توانید اینکار را انجام دهید به اینصورت که نرم افزار برای ارسال ایمیل گروهی نصب کرده و لیست ایمیل های حقیقی ایرانی را در آن وارد کرده و از طریق یک سرور SMTP که هزینه ماهانه آن حدود 5 هزار تومان است اقدام به ارسال ایمیل گروهی نمایید، برای افزایش تعداد ایمیل ارسالی می توانید از VPN استفاده نمایید که هزینه آن 6 ماهه حدود 5 هزار تومان است.  

نوع2) خارج از فضای وب: - تبلیغ در جمع دوستان و آشنایان و معرفی سایت و وبلاگ خود یا سیستم کسب درآمد ایران سی ان و ... -استفاده از طیف وسیع رسانه های گروهی و روشهای تبلیغات موارد مهم: روشهای بسیار زیادی وجود دارد که در بالا به بخش محدودی از آنها اشاره شد و شما می توانید از روشهای ابتکاری خودتان که شاید بهتر و موثر تر باشد بهره ببرید. اگر مایل باشید در این زمینه به شما مشاوره می دهیم و از پیشنهادات شما استقبال می کنیم.  

علاوه بر موارد فوق نکته های مهمی که بایستی برای افزایش فروش رعایت شود به شرح زیر می باشد: 

1 - هدفمند کردن تبلیغات به این معنا که مثلا اگر سایت شما در مورد مطالب کشاورزی می باشد محصولات مرتبط با آن از اقبال بیشتری برخوردار است مثلا (آموزش پرورش قارچ صدفی و دکمه ای در منزل برای چنین سایتی مشتری بیشتری خواهد داشت، چرا که اکثر بازدید کننده های سایت شما علاقه مند به موضوعات مرتبط با کشاورزی خواهند بود، برای سایتها با موضوعات دیگر نیز صدق می کند و رعایت آن تبلیغات شما را هدفمند خواهد کرد البته برخی سایتها عمومی می باشند یا برخی محصولات جنبه عمومی دارد که از این قانون تبعیت نمی کند. 

2 - جذابیت در تبلیغات می تواند بیشترین اثر را داشته باشد، شما بایستی خود را به جای مشتری گذاشته و به گونه ای تبلیغات نمایید که همسو با خواسته مشتریها باشد چراکه اصل اساسی در تبلیغات اثر گزاری بر ذهنیتها، احساسات و در نهایت تلقین کردن به مشتری می باشد. شما باید مشتری را قانع نمایید تا خرید صورت گیرد، سایت یا وبلاگهایی هستند که آمارهای بالایی دارند ولی تبلیغاتی که استفاده می کنند جذاب نیست و خرید پایینی دارند و بالعکس این موضوع هم وجود دارد، وبلاگهایی با آمار کم وجود دارد که روش صحیح تبلیغ را می دانند و همان تعداد کم بازدید کننده خرید می کنند. 

3 - صداقت و رعایت اصول اخلاقی علاوه بر اینکه مشتریان دائمی سایت یا وبلاگ شما می شوند درآمد حاصل شده از کار شما حلال خواهد بود. 

 

http://yaranesam.mihanblog.com

دستگاه تصفیه آب خانگی 5 مرحله ای دو تکه

یک کاغذ را چند بار می توان تا کرد؟

این مسئله را همه ما تجربه کرده ایم اما شاید هیچ کدام از ما به طور جدی روی آن فکر نکرده باشیم.
اگر ورق را هر بار طوری تا کنید که اندازه آن نصف شود بیش از ۷ یا ۸ بار نمی توانید آن را تا کنید. مهم نیست ورق اولیه شما چقدر بزرگ باشد. شاید تا به حال این قضیه را شنیده باشید و سعی کرده باشید که آن را امتحان کنید و متوجه شده باشید که تا کردن کاغذ بیش از۷ یا ۸ بار بسیار سخت است. آیا می توان گفت که این اعداد یک محدودیت مستدل و عمومی برای تا کردن کاغذ هستند؟
فرض کنید شما کاغذی را انتخاب کرده اید که دارای پهنای w و ضخامت t است . اگر شما شروع به تا کردن ورق از یک سمت بکنید وقتی به جایی برسید که دیگر نتوانید کاغذ را تا کنید یک نوار باریک خواهید داشت.
با هر تا کردن ضخامت کاغذ دو برابر می شود و پهنای آن نصف خواهد شد. یعنی بعد از N بار تا کردن ضخامت ۲n خواهد بود و البته مشخص است که پهنا ۰.۵n می شود
اگر با کاغذی به پهنای ۱۱cm و ضخامت ۰.۰۰۲cm این کار را انجام دهید بعد از ۷ بار تا کردن نسبت t/w برابر ۱/۶ می شود. این بدان معنیست که اندازه ضخامت از پهنا بیشتر می شود و در نتیجه دیگر قادر به تا کردن کاغذ نخواهید بود. اگر این کاغذ را ۵۰ بار بزرگتر کنید شاید بتوانید آن را تا ۱۰ بار هم تا کنید.
اگر به صورت متناوب کاغذ را از عرض و طول تا کنید ممکن است تعداد دفعات بیشتری بتوانید به تا کردن کاغذ ادامه دهید. در این صورت هر بارضخامت دو برابر می شود در صورتی که پهنا هر دو دفعه یک بار نصف می شود.
چندین سال پیش هنگامی که بریتنی گالیوان در دبیرستان درس می خواند با این مسئله رو به رو شد که چگونه کاغذی را ۱۲ بار تا کند . او باید برای گرفتن نمره از یکی از کلاسهایش این مسئله را حل می کرد. بعد از آزمایش راه های مختلف او موفق شد که ورقه نازکی از طلا را ۱۲ بار تا کند. اما مسئله طرح شده در باره کاغذ بود و نه طلا.
گالیوان بر روی معادله تعداد دفعاتی که می توان یک کاغذ با اندازه معین را تا کرد کار کرد.

که در آن L کمترین درازای کاغذ، t میزان ضخامت کاغذ و n تعداد دفعاتی است که می توان کاغذ را تا کرد. واحد t و L باید یکسان باشد.
برای یک طول و ضخامت معین عبارت *******بیانگر آن است که صفحه بعد از n بار تا کردن چند برابر کوچک شده است. با n=۰ شروع می کنیم و به همین ترتیب به رشته ای از اعداد به این صورت می رسیم:
۰, ۱, ۴, ۱۴, ۵۰, ۱۸۶, ۷۱۴, ۲۷۹۴, ۱۱۰۵۰, ۴۳۹۴۶, ۱۷۵۲۷۴, ۷۰۰۰۷۴, ۲۷۹۸۲۵۰, . . .
این به این معنی است که در تای دوازدهم ۲۷۹۸۲۵۰ برابر مقدار کاغذی که در تای اول از دست می رود از دست خواهد رفت.
گالیوان در کتابی با نام ((Historical Society of Pomona Valley)) چگونگی به دست آوردن این معادله و تلاشش برای حل مشکل را توضیح داده است. بالاخره در June ۲۰۰۲ گالیوان یک کاغذ بزرگ را ۱۲بار تا کرد.
راستی اگر از دید دیگری مسئله را نگاه کنیم باز هم جالب خواهد بود. منظورم این است که اگر تا کردن کاغذ را با ارتفاع بسنجیم بعد از ۱۰ بار تا کردن ضخامت کاغذ بدست آمده ۱۰۲۴ برابر حالت اولیه می شود و در مرحله ۱۱ ام۲۰۴۸ و در مرحله ۱۲ ام ۴۰۹۶
یعنی در مرحله دوازدهم باید ۴۰۹۶ برگ را تا کنیم که ضخامتی برابر با حدود ۵۰ سانتی متر که کار خیلی دشوار و تقریبا ناممکن است.


http://www.maghaleh.net/

آیا صفر یعنی هیچ؟

آرام در کنار آنها نشستم و با علامت دست خواهش کردم بحث خود را ادامه دهند. سه نفر بودند ؛ توکا ، کبوتر و آرش … کبوتر با هیجان و اندکی خشم گفت: - هر چیزی را که نمی شود معنا کرد؛ “بالا” یعنی بالا و “پایین” یعنی پایین. بعد سرش را به طرف توکا برگرداند و گفت: - سرت را بالا بگیر . توکا از روی صندلی بلندشد، ایستاد و سرش را به طرف آسمان گرفت. – حالا ، آرش ، تو سرت را پایین بگیر. آرش بلند شد، کف دو دستش را روی زمین گذاشت و با حرکتی تند، تلاش کرد پاهایش را به طرف آسمان ببرد و روی دو دست خود بایستد ( مثل کسانی که آکروبات می کنند) ولی نتوانست و از سمت دیگر افتاد و پشتش محکم به زمین خورد. فریادی کشید و گفت: - چه کار سختی ؟ من نمی توانم . ولی کبوتر خشمگین تر به او گفت: - چرا خودت را به سادگی می زنی؟ همان جور که روی دو پایت ایستاده ای ، می توانی سرت را “بالا” بگیری؛ به طرف آسمان .( و ادامه داد) می بینید، “بالا” یعنی به طرف آسمان و طرف ستارگان و “پایین” یعنی به طرف زمین . این را همه می فهمند.

آرش زمزمه کرد: - ولی آسمان و ستارگان ، فقط “بالا” نیستند؛ حتی در “پایین” هم ، آسمان و ستاره است. پس به نظر تو “بالا” یعنی جایی که می تواند”پایین” یا “سمت راست” یا “سمت چپ” یا “روبه رو” و “پشت سرهم” باشد؟ توکا دخالت کرد: - “پایین” جایی است که همه چیز به طرف آن می افتد. کبوتر پذیرفت . ولی توکا ادامه داد: - پس آن طور که خیال می کنیم، نمی توان گفت :”بالا” یعنی بالا و “پایین” یعنی پایین . هر چیزی نیاز به تعریف دارد. ولی آرش موضوع را پیچیده تر کرد: - این درست! ما در ایران که در نیمکره شمالی هستیم، با آنها که از جمله در استرالیا ، یعنی نیمکره جنوبی هستند، در دو جهت مختلف ایستاده ایم ؛ “پایین” برای ما و برای آنها در دو جهت مخالف است. نمونه دیگری بیاوریم که در گفت و گوهای معمولی واژه های”بالا” و “پایین” معناهای دیگری هم دارند:”بالاتر از چهار راه” ، “پایین تر از فلان خیابان”.

ادامه مطلب ...

اشتباه فاحش مدیران ارشد

شید فکر کنین این مقاله به مهندسی مکانیک ربطی نداره ولی باید بدونین که یه مهندس وقتی میتونه آینده کاری موفقی داشته باشه که درست مدیریت کنه و بتونه بهترین تصمیم رو به وقتش بگیره. پس بهتره که بیشتر به حرفه مدیریت بها بدیم. در مقاله زیر میتونیم ببینیم که چرا بعضی از مدیران آنچنان که بید موفق نیستند...!


» "رابرت دانهام"مدیر پیشین سیستمهای کامپیوتری "موتورولا" و بنیانگزار برنامة سراسری پرورش مدیران اجرایی 14 اشتباه فاحش مدیران ارشد را بدون توجه به صنعت چنین توصیف می کند:

1- گوش ندادن:
» به سخنان کارکنان خود توجه نمی کنید بلکه فقط با آنها صحبت می کنید. نتیجه این شیوه فقدان تعهد, وفاداری و احساس تعلق و نیز افزایش انزجار و دلسردی کارکنان است.


2- افراط در تعهد:
» اگر نتوانید کارکنانی پرورش دهید که در مواقع لازم بتوانند پاسخ منفی دهند, به جای یک استراتژی موفقیت آمیز، با کار بیش از حد, دستاورد اندک, نارضایتی مشتری و «قهرمانانی مرده» دست به گریبان خواهید بود.

ادامه مطلب ...

انبار داری

دستورالعمل انبارگردانی :
1 – تعیین هماهنگ کننده عملیات انبار گردانی که سرپرستی عملیات شمارش را برعهده خواهد داشت .
2 – تهیه مقدمات شروع عملیات شامل تهیه فرمهای شمارش – تهیه وسایل و ابزار کارشمارش یا توزین
- برنامه ریزی جهت ساعت شروع و خاتمه روزانه
3 – تعیین گروههای شمارش و اموزش لازم به اعضاء شمارش
4 – بازدید از کلیه انبارها و کنترل استقرار صحیح اجناس به نحو قابل شمارش و درج مشخصات کامل
موجودیها – تفکیک اقلام قابل شمارش اعم از سالم ، اسقاط ، موجودیهای امانی
5 – یادداشت شماره اخرین رسید و حواله انبار قبل از شروع عملیات انبارگردانی .
6 – نظارت سرپرست انبارگردانی در حین شمارش و کنترل صورت نهائی شمارش و پیگیری مغایرتها
و تهیه گزارش نهائی
7 – هماهنگی با نمایندگان حسابرسان مستقل شرکت .
8 – اعلام روزها و ساعات انبارگردانی به کلیه قسمتها ، و حتی الامکان از ورود و خروج کالا جلوگیری شود مگر با نظارت هماهنگ کننده عملیات انبارگردانی .
9 – تنظیم برگه های شمارش در 2 بخش ( شمارش اول و شمارش دوم ) و کنترل امار برگه های تسلیم شده و باطله و کنترل با حسابهای دفاتر .
10 – در صورت مغایرت در شمارش اولیه ، شمارش دوم انجام گردیده و قابل اطمینان تلقی می گردد .
11 – در طول انبارگردانی ، جابجائی بین قسمتهای انبار مجاز نمی باشد مگر با نظارت هماهنگ کننده .
12 – امضاء کلیه برگه های شمارش توسط سرگروه شمارش ، و امضاء صورتهای شمارش و صورتجلسات توسط هماهنگ کننده .
13 – درخاتمه انبارگردانی تهیه صورتجلسه انجام عملیات با شرح خلاصه چگونگی اجرای عملیات با امضاء هماهنگ کننده و معاون مالی و تحویل یک نسخه به حسابرسان مستقل

ادامه مطلب ...

لایه نگاری در بند خاک شوشتر

لایه نگاری در بند خاک شوشتر

دکتر حسن درخشی


چکیده:

یکی از سازه های مهم آبی شهرستان شوشتر که نقش مهمی در مهار سیلابها و در عین حال با کاربردهای دیگری چون مخزن آب، آسیاب آبی عمل می کرده بند خاک است. این بند در محل انحنای نهر داریون و بعنوان bypass نهر مذکور بوده است. بعد از خاکبرداری و کاوش از این بند در داخل مخزن گمانه آزمایشی جهت لایه نگاری آن صورت گرفت با هدف اینکه دریچه های منشعب از نهر داریون به بند خاک چگونه عمل می کرده است. در این مقاله به معرفی و ساختار این مخزن آبی و انباشت رسوبات در آن بر اساس لایه نگاری پرداخته شده و عملکرد این بند مورد تحلیل قرار گرفته است.

واژه های کلیدی: بند خاک – گمانه زنی- لایه نگاری

مقدمه

کانال داریون از دهانه های آبگیر اصلی در کارون تا حدود 2 کیلومتری به سمت جنوب مسیری شمالی- جنوبی را طی می کند، بعد از این فاصله انحنایی به سمت شرق می یافته و بعد از انحنا مجدداً مسیر قبلی خود را طی می کرده است همین آگاهی سبب شده تا در انحنای داریون در فاصله دو کیلومتری جریان بعد از سر دهانه یک کانال بازدارنده bypass از آن در جهت شرق احداث گردد تا بتواند در زمانهای طغیان و یا پر آبی قسمتی از آب نهر را منحرف و به رود گرگر منتقل نماید (تصاویر شماره: 1و2)

این کانال باز دارنده بعد از عبور از بند خاک در فاصله 500 متری با عبور از پل لشکر از صخره طبیعی گذشته و با نام رقت (آب دلازین) طی مسافت حدود 5 کیلومتر به گرگر می ریخته است.

اهمیت ویژه شاخه رقت که تا قبل از پل لشکر به نام نهر بند خاک معروف است مرتبط با سازه های آبی است که بر

آب دلازین احداث شده است. این سازه ها شامل بند خاک آسیاب ها و چرخاب بند خاک ، آسیابهای پل لشکر ، پل بند لشکر ،پل شاه علی، بند شرابدار ،چرخاب گاومیش آب و بند رقت است.برنامه گمانه زنی و پیگردی بند خاک باعث گردید (تصاویر 3و4) تا این سازه آبی را دقیق تر بشناسیم در این مقاله ما تنها به معرفی و ساختار لایه نگاری که در داخل بند خاک ایجاد نمودیم پرداخته تا وضعیت آنرا از نظر، لایه بندی رسوب گذاری ، دانش هیدرولیک آن و نقشی که به عنوان یک بازدارنده در مقابل طغیان برای داریون اجرا می نموده، مشخص نماییم.

گزارش گمانه لایه نگاری T. T. 1 :

این گمانه با هدف لایه نگاری و رسیدن به کف لوکوس خاک برداری شد که البته قبل از رسیدن به خا ک بکر (کف لوکوس ) کار در تراشه T.T.1 متوقف شد که دلیل آن میزان حجم زیاد رسوبات بود (تصویر شماره 5) . بطور کلی این گمانه با ابعاد 2×2 متر در جهت شمالی – جنوبی و به فواصل 15/9 متری از لوکوس 103 و 80/2 متری از لوکوس 110 زده شد و منطبق با شبکه E4 در فضای A است طریقه کار ابتدا با نخ کشی ابعاد گمانه آزمایشی شروع گردید و بعد از نخ کشی مستند برداری شد و سپس کار برداشتن خاک گمانه به صورت متریک دنبال گردید، موقع خاک برداری گمانه سطح آن شیب نداشت چون قبلاً رسوبات شیب دار فضای A بصورت لایه ای برداشته شده بود.  

ادامه مطلب ...

تاریخچه حسابداری

حسابداری در جهان نزدیک به ۶۰۰۰ سال قدمت دارد و تاریخ نخستین مدارک کشف شده حسابداری به ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. پیشینه حسابداری در ایران نیز به نخستین تمدنهایی بر می گردد که دراین سرزمین پا گرفت، و مدارک حسابداری بدست آمده با ۲۵ قرن قدمت، گواه بر پیشرفت این دانش در ایران باستان اس. در طول تاریخ، روشهای حسابداری متوع و متعددی برای اداره امور حکومتی و انجام دادن فعالیتهای اقتصادی ابداع شد، که در پاسخ به نیازهای زمان، سیر تحولی و تکاملی داشته است. ممیزی املاک در تمدن ساسانی(در جریان اصلاحات انوشیروان، به منظور تشخیص مالیاتهای ارضی، کلیه زمینهای مزروعی کشور ممیزی و مشخصات آن از جمله مساحت، نوع زمین و نوع محصول در دفتری ثبت می گردید.) و تکامل حسابداری برای نگهداری حساب درآمد و مخارج حکومتی در دوران سلجوقیان(نگارش اعداد را به صورت علائمی کوتاه شده از نام اعداد عربی، حساب سیاق می نامند.

حسابداری سیاق که احتمالا در دوران سلجوقیان تکامل یافته، روشی است که بر اساس آن، حساب جمع و خرج هر ولایت در دفتر مربوط به ان ولایت ثبت و در عین حال یک دفتر اصلی در مرکز نگهداری می شده است که خلاصه جکع و خرج هر ولایت به طور جداگانه در صفحات مربوط، در آن به خط سیاق نوشته می شده است. این روش در دوران قاجاریه تکمیل شد و کتب خمسه(دفاتر پنج گانه) برای گروههای عمده مخارج نیز نگهداری می شده است

ادامه مطلب ...

6 فن قوی برای آرامش روحی

استرس زیادی که دنیای مدرن به ما وارد می کند سبب شده است که  آرامش دست نیافتنی به نظر برسد. با این حال  باز هم هیچ دلیلی وجود ندارد که زندگی خود را پر از استرس و اضطراب نماییم. اگر هنر ایجاد آرامش را بیاموزید می توانید به راحتی لذت زندگی را بچشید. راز ایجاد آرامش کنترل ذهن است. به عنوان مثال شما می توانید برای سلامتی خود یک ساعت در روز ورزش کنید و همینطور می توانید نسبت به اضافه وزن خود بی تفاوت باشید و یک عمر با نگرانی دست به گریبان باشید.

 

فنون ایجاد آرامش

1- مهمترین زمان اکنون است - بسیاری از ما زمان زیادی را در نگرانی آینده به سر می بریم. اگر در کل عمر خود این زمان ها را محاسبه نماییم متوجه می شویم از یک سال هم بیشتر شده است. محققان متوجه شده اند که نگرانی و تشویش برای آینده قسمت زیادی از فعالیت ذهنی فرد را اشغال می کند. در حالیکه این نگرانی هیچ کمکی به شما نمی کند به هیچ وجه. اگر بیشتر وقت خود را به فکر کردن درباره گذشته و نگرانی درباره آینده بگذرانید هیچگاه نخواهید توانیست به اندازه کافی آرامش داشته باشید. برای رسیدن به آرامش روحی و فکری واقعی باید فقط  در زمان حال از زندگی خود لذت ببرید نه افسوس گذشته را بخورید و نه نگران آینده باشید.

 

ادامه مطلب ...

قیافه جوانی داشته باشید

(مخصوص خانم ها)

آیا می خواهید اثر افزایش سن در زیبایی خود را کاهش دهید. آیا آرزو دارید یک پوست صاف، شفاف، بدون لک و جوش و نرم داشته باشید؟ شما می توانید ظاهر جوان خود را با مراقبت ها و تمرینات مناسب حفظ کنید. این کار با یک رژیم غذایی متعادل و کم چربی، اصلاح پوشش، مدل مو و نحوه آرایش شما امکان پذیر است. و هر کدام از موارد فوق می تواند شما را چند سال جوانتر نشان دهد.

نکاتی برای مراقبت از پوست و مو و نحوه آرایش کردن

در اینجا نکاتی بیان شده است که می تواند به شما کمک می کند جوانتر بمانید و جوانتر به نظر بیایید:

- از مواد آرایشی کمتر استفاده کنید. و سعی کنید از پودر ها و کرم های بدون چربی برای پوشاندن جوش های خود استفده کنید.

- سعی کنید از پودر های سبک برای آرایش خود استفاده کنید و از پودر سنگین برای آرایش استفاده نکنید.

- از خط چشم مایع استفاده نکنید، بهتر است از خط چشم مدادی نرم استفاده کنید.

- سایه چشم که به صورت زاویه دار زده شود، باعث می شود جوانتر به نظر برسید.

- از انواع روژ لب شیمیایی استفاده نکنید.

- رنگ های طبیعی کمک می کنند در عین حال که با آرایش خود را زیبا تر می نمایید جوانتر هم بمانید.

- به خاطر داشته باشید پوست خود را منظم و حداقل روزی دو بار مرطوب کنید. مرطوب کننده های طبیعی کمک می کنند خون در پوست شما بهتر جریان داشته باشد و خطوط رنگی در پوست شما کم رنگ تر خواهد شد.

- استفاده از کرم زیر چشم هم اثر مناسبی بر حلقه زیر چشم دارد.

- پوست خود را از تابش مستقیم اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید و سعی کنید از کلاه و عینک مناسب استفاده کنید و اگر چنین امکانی ندارید از کرم ضد آفتابی که با پوست شما سازگار است استفاده کنید.

ادامه مطلب ...

تام کروز:حالا به اینکه بازنشسته شوم فکر نمی کنم

به گفته H.W. Fowler از بزرگترین ستاره ها در هالی وود بودن شما را به سمت کارگردانان بزرگی مثل Steven spielberg ودر نتیجه شرکت در فیلم های موفقی مثل Minority Report هدایت می کند. ولی حتی این هم باعث نمی شود تا احساس خوشبختی کنید و این نکته را Tom Cruise زمانی فهمید که ازدواج 10 ساله اش با Nicole Kidman در سال گذشته از هم پاشید و علاوه بر آن نمی توان جلوی سوال کردن های مردم را هم از قبیل” آیا از اینکه وارد 45 سالگی می شوی نگرانی؟“ یا ” با دهانت چه غلطی داری می کنی؟“ را گرفت. Cruise بدون توجه به آنها لبخند می زند و به نظر می رسد که کاملاً از زندگیش لذت می برد.

فاولر: در فیلم Minority Report بانداژه هایی را به دور چشمهایت داشتی. و صورتت هم که شبیه آن پیرمرد است. ماسکها، تغییر دهنده های چهره و ...در بیشتر فیلمهایی که تواز میانه ی دهه ی 40 ساخته ای، به چشم می خورد، نظرت راجع به داشتن چنین صورت مشهوری چیست؟

کروز: می دانم در چهار فیلم آخر یک چنین کارهایی را کرده ام. همین طوری اتفاقی این جوری می شد. چیزی است که مربوط به شخصیت ها می شود. در فیلم ماموریت غیر ممکن بخشی از حقیقت بود، در فیلم Wide shut ماسکها در خود داستان بودند.برای فیلم آسمان وانیلی من آن شخصیت را دوست داشتم و این هم قسمتی از آن شخصیت بود.

فاولر: پس این طوریه. ولی چیزی که هست اینکه حالا تو داری دندانهایت را هم عوض می کنی؟

کروز: بله دندانهایم را سیم کشی کرده ام. باورتان می شود؟

فاولر: چگونه لبخند می زدی؟

کروز: من روی دندانهای کودکانم تحقیق کردم و به رشدشان نگاه کردم. دندانهای بالایی من زیادرشد کرده بودند و یک تداخلی با دندانهای پایین داشتند و من نمی توانستم دهانم را ببندم

فاولر: نمی ترسی ازا ینکه نتوانی غذا بخوری؟

کروز: ] خنده [ خوب ریسکش را قبول کرده ام.

فاولر: تو آدم شوخی هستی. ولی به شرکت در کارهای خطرناک هم شهرت داری. مسابقات اتومبیل رانی، پرواز هواپیما، سقوط آزاد. همه آنها را تجربه کردی. تو دیگه چه آدمی هستی؟

کروز: وقی 3، 4 سالم بود یک دانه از آن اسباب بازیها که به هوا پرتابشان می کنی و چترشان باز می شود داشتم. در نتیجه پارچه های رخت خوابم را پاره کردم و یکی کمی خرت و پرت از انبار برداشتم ، یک چتر ساختم با آن از پشت بام انبار پریدم پایین و شدیداً آسیب دیدم. من همیشه ازدرختان بالا می رفتم و کارهای زیاد دیگری از این قبیل می کردم .

فاولر:در مورد شغلت چطور؟ تو معمولاً در انتخاب فیلمهایت دقت می کنی ولی در مورد Eyes wide shut Magnolia و Vanila sky چطور. آنها حتی برای ستاه ای در حد و اندازه های تو هم پراز ریسک و خطربودند.

کروز: من برای انتخاب فیلم هایم به حرفهای مردم گوش نمی کنم. یا این را انتخاب می کنم یا دیگری را بسته به احساسم دارد. مثلاً داستان فیلم را می خوانم به نظرم هیجان انگیز می آید، پس همان را انتخاب می کنم.

ادامه مطلب ...

مگان فاکس

مگان دنیس فاکس زاده ی 16 می 1986، مدل و بازیگر آمریکاییست که بازیگری را در سال 2001 با حضور در چندین نقش کوتاه تلویزیونی و سینمایی آغاز کرد و در سریال امید و ایمان یک نقش تقریباً ثابت داشت. مگان سال 2004 را با نقشی در اعترافات ملکه درام تین ایجری آغاز کرد. در سال 2007 او برای نقش مایکلا بینز، معشوقه ی شیا لابوف در فیلم «ترانسفورمرز» بلاک باستر انتخاب شد که نقطه ی عطف بازی های او بود و برایش نامزدی های جوایز مختلف تین ایجری را در پی داشت. فاکس موفقیتش را در «ترانسفورمرز 2 : انتقام کشته شدگان» در سال 2009 تکرار کرد. او در فیلم بدن جنیفر نقش اصلی افتخاری را برعهده داشت.

فاکس در سال 2004 بعد از آشنایی با برایان آستن گرین(اهل بورلی هیلز) در حین ساخت امید و ایمان با او نامزد شد اما رابطه ی آنها تا قبل از ازدواج در ژوئن سال 2010 رابطه ای نصفه نیمه بود

ادامه مطلب ...

کلاهبرداری با ایمیل

10 مرحله ساده برای حفاظت از سرمایه گذاری الکترونیکی

آیا می دانید چگونه می توانید از کلاهبرداریهایی که با ایمیل صورت می گیرد در امان باشید؟ با بیش از 75 میلیون ایمیل فیشینگ که هر روز ارسال می شوند اگر شما هم یکی از افراد دریافت کننده این ایمیل ها باشید نباید خیلی تعجب کنید. بر اساس آمار «جمعیت مبارزه با فیشینگ» معروف به APWG از میان 75 میلیون حمله که همه روزه انجام می گیرد بیش از 2000 قربانی ثبت شده در روز گرفتار می شوند و بیش از یک میلیون دلار سالانه از آنها دزدیده می شود.

فیشینگ یا Phishing در حقیقت یک جعل هویت است به طوریکه جاعل از طریق ایمیل های تقلبی دست به کار می شود. به عبارت دیگر وب سایت هایی هستند که توسط افراد کلاهبردار ساخته شده اند. این وب سایت ها به گونه ای طراحی شده اند که که خود را به جای یک سرور ایمیل سر شناس مانند یاهو جا می زنند و وقتی قربانی به این آدرس هدایت می شود با صفحه ای کاملاً مشابه صفحه یاهو روبرو می شود و نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد می کند و به این روش می توانند به اطلاعات حساس فرد (مانند اطلاعات حساس بانکی) دست پیدا کنند.

این کلاهبرداران وب سایتی شبیه به وب سایت یک کمپانب بزرگ و خوشنام مانند وب سایت بانک های بزرگ و کمپانی های سرمایه گذاری طراحی می کنند تا وب سایت خود را به جای آنها جا بزنند سپس تعداد زیادی ایمیل به قربانیان خود ارسال می کنند گویی این ایمیل از آن شرکت بزرگ ارسال شده است در این ایمیل حتی لوگوی آن کمپانی هم وجود دارد آنها معمولاً شرایط را اضطراری جلوه می دهند و مثلاً از شما می خواهند مراحلی را طی کنید در غیر این صورت حساب کاربری خود را از دست خواهید داد. و در این میان از شما حساب کاربری و رمز عبور را هم خواهند خواست. و همینطور تا حد امکان از شما اطلاعات بیشتری می گیرند.

حال که با مشکلات مربوط به امنیت ایمیل و حساب کاربری آشنا شدید بد نیست درباره راه های مقابله و حفاظت خود اطلاعاتی بدست آورید.

 

نحوه حفاظت

1- هیچگاه اطلاعات کاربری خود را از طریق یک درخواست یا فرمی که با ایمیل دریافت کرده اید وارد نکنید.

2- همیشه برای وارد کردن اطلاعات حساس کاربری یک صفحه جدید در مرورگر خود باز کنید و آدرس آن وب سایت را به صورت دستی وارد کنید. مثلا اگر از ebay پیغامی دریافت کردید که از شما خواسته بود وارد آن وب سایت شوید روی هیچ لینکی کلیک نکنید و فقط یک صفحه دیگر باز کنید آنگاه آدرس http://www.ebay.com  را در آن وارد کنید. سپس می توانید اطلاعات کاربری خود را وارد کنید.

3- هیچگاه در یک ایمیل مشکوک به فیشینگ روی لینکی کلیک نکنید.

4-  هیچگاه در یک ایمیل مشکوک به فیشینگ یا هر ایمیل ناشناخته دیگری فایل های ضمیمه ( Attachments ) را باز نکنید.

5- برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربری همیشه از وب سایت های ایمن که با https:// شروع می شوند استفاده کنید و به وب سایت هایی که آدرس اینترنتی آنها با http://  شروع می شوند برای وارد کردن اطلاعات حساس اعتماد نکنید.

6- مرتباً فعالیت هایی که در حساب کاربری شما انجام می شود زیر نظر داشته باشید و ببینید کارهای مشکوکی انجام شده است یا خیر.

7- مطمئن شوید مرورگر شما به روز یا Update شده است و همه وصله های امنیتی آن نصب شده است.

8- فیشینگ و کلاهبرداری هایی را که از طریق ایمیل انجام می شوند را به آدرس های

reportphishing@antiphishing.com & spam@uce.gov

و خود کمپانی که ایمیلش جعل شده است بفرستید (فوروارد کنید.)

9- کامپیوتر خود را بایک آنتی ویروس و آنتی اسپای ویر و یک فابروال مناسب و به روز محافظت کنید.

10- شاید بخواهید یک ابزار ضد فیشینگ مانند Earth link Scam Blocker نصب کنید تا هنگام باز شدن یک صفححه مشکوک به شما گوشزد کند. این نرم افزار رایگان است و می توانید آنرا از اینترنت دانلود کنید.

همچنان که این کلاهبرداری ها در حال افزایش است بهتر است آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید تا بتوانید از اطلاعات محرمانه خود محافظت کنید.

نوشته: لیزا اسمیت

ترجمه: علی یزدی مقدم

 

 

http://yadbegir.com  

عفت و پاکدامنی از دید حضرت علی

از حضرت علی (ع)

  • پاداش مجاهد شهید در راه خدا بزرگتر از پاداش عفیف و پاکدامنی نیست که قدرت بر گناه دارد و آلوده نمی گردد. همانا عفیف و پاکدامن فرشته ای از فرشته هاست.

حکمت 474 نهج البلاغه

 

  • پاکدامنی زیور تهیدستی و شکرگزاری، زیور بی نیازی است.

حکمت 340 نهج البلاغه 

 

 

http://yadbegir.com/

هنر پول درآوردن--زیاده گویی نکنید

بعضی ها عادتی دارند که مخصوص افراد ساده لوح است آنها نمی توانند اسرار حرفه ای خود را حفظ کنند. و به راحتی درباره آنها با دیگران صحبت می کنند. اگر پود زیادی از یک معامله یا کار جدید بدست آوردند خیلی زود به دیگران می گویند که چگونه آنرا بدست آورده اند. اگر شما هم از این افراد هستید بدانید که یکی از اصول کسب و کار را رعایت نمی کنید. این افراد اغلب اوقات به جای آنکه چیزی بدست آورند ضرر می کنند، چون نمی توانند اسرار کسب و کار خود را حفظ کنند.

بنابراین هیچگاه درباره سود خود، امید ها، انتظارات و اهداف خود با دیگران صحبت نکنید. این اصل درباره نامه هم صدق می کند همچنان که باید در صحبت های خود رازدار باشید. گوته دراین باره سخنی دارد: «هرگز نامه ای را ننویس مگر اینکه نامه قبلی را از بین ببری.» کسانیکه کسب و کاری را اداره می کنند مجبورند نامه های زیادی بنویسند. ولی باید مراقب باشند در نامه های خود چه می نویسند. حتی اگر در حال ضرر کردن هستید بسیار احتیاط کنید و درباره آن با دیگران صحبت نکنید، چون ممکن است اعتبار خود را به خطر بیندازید و هر مدیری می داند که اعتبار یک سازمان چقدر ارزشمند است.

اما علاوه بر اینکه خود باید در رد بدل کردن اطلاعات مراقب باشید باید افرادی را استخدام کنید که رازدار باشند و به افرادی که نمی توانند جلوی زبان خود را بگیرند پست های حساس را واگذار نکنید. رازداری منشی شما بسیار حیاتی است چون او می تواند اطلاعات محرمانه کسب و کار شما را بدون دردسر در اختیار شرکت های رقیب قرار دهد.

ترجمه: علی یزدی مقدم 

   

http://yadbegir.com

چگونه عکاس خوبی باشیم؟

  • یک عکاس خوب در هوای بد شناخته می شود.
  • بهترین دوربین آن است که در پشت آن بهترین عکاس قرار دارد.
  • یک عکاس خوب مانند یک مهندس اندازه گیری می کند، مانند یک فیلسوف فکر می کند و دنیا را مانند یک شاعر می بیند.
  • بهترین عکس آن است که هنوز آنرا نگرفته اید.
  • عکاسی و صداقت دست در دست یکدیگر کار می کنند.
  • عکاسی از آنجایی که هنر و تکنولوژی با هم تقاطع دارند آغاز می شوند.
  • با عکاسی کسی چیزی نمی گوید بلکه شخصی  آنچه را باید گفته شود به نمایش می دهد.
  • اگر شما عکاس ماهری باشید حتی از گرد و غباری که روی لنز نشسته است برای گرفتن عکس بهتر کمک می گیرید.
  • از اساتید عکاسی پیروی کنید تا زمانیکه خودتان یکی از آن اساتید شوید.
  • ابتدا یک گل را بشناسید سپس از آن عکس بگیرید.
  • دوربین را برای مدت طولانی کنار نگذارید این برای هر دوی شما (عکاس و دوربین) مضر است.
  • یک دوربین پیشرفته لزوماً عکسهای عالی نمی گیرد.
  • بسیاری از عکاسان بیشتر نگران وضوح ظاهری عکس هستند تا مفهوم آن.
  • درباره عکاس با دوربینش قضاوت نکنید بلکه با عکسهایش در مورد او قضاوت کنید.
  • شما عکاس خوبی می شوید اگر بدانید که چه چیزی سبب می شود شما عکاس بدی باشید.
  • خوب است که نسبت به فیلمی که استفاده می کنید حساس باشید.
  • یک عکاس خوب سوژه عکاسی را حتی از پشت یک مه غلیظ توصیف می کند.
  • دوربین های اتوماتیک لزوماً عکسهای زیبایی نمی گیرند آنها فقط متخصص فنی خوبی هستند نه یک هنرمند خوب.  
  •  
  • http://yadbegir.com/

نحوه ژست گرفتن در عکاسی

بسیاری از عکاسان حرفه ای تابستان را بهترین فصل برای عکاسی از افراد می دانند. و همینطور در این فصل بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند در طبیعت عکاسی کنند و مردم هم دوست دارند عکس های زیبایی از خود در طبیعت داشته باشند. ولی گذشته از فصلی که در آن عکاسی می کنید به عنوان عکاس پورتره متوجه شدم یک چیز بین همه افراد مشترک است. آنها می خواهند در عکس فوق العاده تر از حالت عادی به نظر برسند.

عکاسی از افراد ترکیبی بحرانی از عوامل مختلف از جمله: نور پردازی در فضای بسته و در فضای آزاد،  مکان یابی خلاق، برجسته سازی سوژه، ثبت احساسات و شخصیت فرد و آخرین و یکی از مهمترین آنها ژست گرفتن تشکیل شده است. که رعایت تک تک آنها در خلق تصویری زیبا حیاتی است.

ادامه مطلب ...

ثروتمند شوید یا توانگر؟

این مقاله را با جمله ای از کریس ویدنر آغاز می کنم که می گوید:

«هر احمقی می تواند ثروتمند شود ولی فقط افراد باخرد هستند که توانگر می شوند.»

ثروتمند شدن آرزوی اصلی بسیاری از افراد در سراسر دنیاست. البته این مایه تأسف است چون خیلی چیزها در این دنیا ازانباشتن پول بیشتر می ارزد. اشتباه نکنید من نمی گویم مردم نباید ثروتمند و پولدار باشند، حقیقت این است که پول و ثروت می تواند قدرت زیادی داشته باشد اگر در اختیار فرد لایقی قرار گیرد. و البته این فرد می تواند از آن استفاده درست بکند یا نادرست. ابتدا اجازه دهید کمی درباره افراد پولدار احمق توضیح دهم. آنها افرادی هستند که مقدار زیادی ثروت دارند ولی شادی و آرامش خود را از دست داده اند. با بیماری های مختلف درگیر هستند. و اگر گذشته آنها را مرور کنید با افراد بسیاری قطع رابطه کرده اند.

این افراد ثروتمند هستند ولی نه توانگرند و نه در رفاه هستند. این افراد هیچ مشکل مالی ندارند و هر چقدر که بخواهند می توانند خرج کنند. جاهای مختلفی سرمایه گذاری کرده اند و وضعیت مالی خود را تثبیت کرده اند. اما در سطح عمیق تر وقتی در زندگی آنها کنکاش می کنید متوجه می شوید از نظر روحی و سلامت روابط و هیجانات و همینطور سلامت بدنی با مشکل مواجه هستند.

من فکر می کنم پولدار شدن آسان است. فقط به سادگی باید یکسری قوانین را رعایت کنید. افراد زیادی هستند که از پول کم سود زیادی برده اند. با کمتر خرجی کردن و پس انداز و سرمایه گذاری. بلاخره بعد از یک دوره نسبتاً بلند پول را بدست خواهید آورد.

اما توانگری چیزی کاملاً متفاوت است. در بیشتر مواقع شما باید مقداری از توانگری خود را از دست بدهید تا پول بدست آورید. البته افراد ثروتمند بسیاری وجود دارند که در عین حال که ثروتمند هستند در رفاه و توانگری هم هستند آنها افراد شادی هستند با دیگران و بخصوص دوست و فامیل رابطه خوبی دارند و در عین حال به ثروت خود می افزایند.

ادامه مطلب ...

آیا به اندازه کافی مطالعه می کنید؟

براساس آمار 42 درصد افرادی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند هرگز کتاب دیگری را مطالعه نمی کنند این آمار واقعاً هشدار دهنده است. آیا ما همه چیز را فقط در جوانی می آموزیم؟ در حقیقت ما از گوش دادن و نگریستن به آنچه در اطراف ما می گذر و از الگوهای رفتاری انسانهای موفق و همینطور کتاب خواندن چیزهای جدید می آموزیم.

چرا یک کتاب بخوانیم؟

به گفته خانم «مری و رتلی مونتاگو»

«هیچ تفریحی از کتاب خواندن ارزانتر نیست، و هیچ لذتی از آن ماندگارتر نیست.»

ما زمان محدودی در کل عمر خود در اختیار داریم. اگر بخواهیم همه چیز را خود تجربه کنیم احیاج به زمانی بسیار بیش از عمر خود داریم تا از همه این تجربیات چیزهای جدید بیاموزیم. به عبارت دیگر مطالعه یک راه میانبر به سوی موفقیت است.

منظور از این صحبت های این است که کتاب ها را افرادی می نویسند که می خواهند مهارت ها و تجارب خود را در اختیار دیگران قرار دهند. مسیری را که شما اکنون می خواهید طی کنید افراد زیادی قبلاً طی کرده اند و معمولاً موفق ترین آنها تجربیات خود را نوشته و در اختیار دیگران قرار می دهند. آنها با موانع و مشکلاتی مواجه شده اند که برای مقابله با آنها احتیاج به منابعی داشته اند و آن را بدست آورده اند و اکنون این منابع (روش مقابله با موانع) را در اختیار شما قرار می دهند. پس چرا نباید از آنها استفاده کنیم؟

آنها راهی را که شما اکنون می خواهید بروید رفته اند و اکنون مانند یک مربی می توانند به پرورش و پیشرفت شما سرعت ببخشند.

اکنون شروع به خواندن کنید.

اگر می خواهید بیشتر مطالعه کنید باید بیشتر هم در محیط های مطالعاتی و کتابفروشی ها پرسه بزنید یکی از بهترین منابع برای پیدا کردن کتاب اینترنت است؟ هر گاه تصمیم گرفتید که یک کتاب انتخاب کنید توصیه می کنم یک کتاب کوچک انتخاب کنید. به خصوص اگر سالهاست که به سراغ کتاب خواندن نرفته اید. البته احتمالاً خواندن رمان های روز، بیش از همه جلب توجه کند. (من مخالف خواندن این گونه کتاب ها نیستم.)

ولی موضوع بحث ما در اینجا کتاب هایی است که بتواند به پیشرفت حرفه ای شما کمک کند. و بتوانید از آنها چیزهای جدیدی بیاموزید.

ادامه مطلب ...

زن غیر قابل توقف

به هر چه می خواست رسید (خانم ها بخوانند)

عمل غیر قابل توقف: قبول ریسک، آماده شدن و آنگاه عمل کردن

لورینا مک کنیت به خاطر موفقیتش در صنعت موسیقی کاملاً شناخته شده است، البته او برای موفقیت به چیزی بیش از استعداد و علاقه احتیاج داشت.

او باید خود را برای این حرفه آموزش می داد.

لورینا برای خود برنامه ای ترتیب داده بود و طبق آن مرحله به مرحله پیشرفت می کرد و در صنعت موسیقی تبدیل به فردی با تجربه شده بود. او حتی می دانست به عنوان یک تازه وارد چگونه اولین اثر مثبت را در اذهان عمومی و رسانه ها ایجاد کند. حتی درباره عوارض و مالیات وکلا و قراردادها هم برنامه داشت.

او برای هر کاری مرحله و زمانی مشخص کرده بود. بنابراین خطر شکست و بر باد رفتن زحماتش را به شدت کاهش داده بود.

آیا او هیچوقت دچار ترس و استرس نشده بود؟ البته که شده بود. ترس و استرس یک واکنش طبیعی به تغییر است. و اولین دلیلی که افراد نسبت به شروع کار یا راهی جدید شک می کنند و به جای آن راحتی، آرامش و شناخته ها را انتخاب میکنند.

بسیار مهم است که بدانید هر کسی هنگام وارد شدن به قلمرویی ناشناخته ترس را تجربه می کند. این یک واکنش طبیعی است. تفاوت افرادی که ناامید می شوند و افراد غیر قابل توقف در عکس العمل آنها به این ترس نمایان می شود.

معمولاً خانم ها در برابر شرایط پرخطر ناراحت تر از آقایان هستند برای این گفته دو دلیل وجود دارد اول اینکه سطح هورمون تستسترون در خانم ها پایین تر است هورمونی که در جسارت طلبی، رقابت طلبی، ریسک پذیری و البته فعالیت جنسی زیاد تاثیر پذیر است. دیگر اینکه خانم های از گدشته های دور به گونه آموزش داده شده اند که بیشتر به دنبال امنیت هستند تا ریسک کردن کارول داوک استاد دانشگاه کلمبیا یکی از محققین پیشرو در زمینه تکامل روانی می گوید: «خانم ها از خطر کردن می ترسند چون از اشتباه کردن می ترسند.» «خانم ها کمتر ریسک می کنند چون نمی خواهند از خود بی کفایتی به نمایش بگذارند. آنها بی کفایتی را به عنوان یک نقص دائمی می بینند تا اینکه بخواهند آن ضعف را به یک مهارت یا قوت تبدیل نماید.»

مثلاً زمانی که از خانم ها در یک مصاحبه شغلی سؤالی پرسیده می شود که آیا فلان کار را بلدی یا خیر؟ و او اطلاعات کمی در مورد آن دارد می گوید خیر. دکتر داوک می گوید: «در حالی که مردان می گویند «البته» یعنی «البته می توانم بیاموزم» آنها نمی خواهند بی کفایتی شان را لو دهند.»

با احترام به خانم ها اجازه دهید درسی از آقایان بیاموزیم. اگر شما به عنوان یک خانم بخواهید به قلمرو جدیدی وارد شوید و در زندگی خود تغییری ایجاد کنید، بسیار مهم است که بدانید نمی توانید همه چیز را از همان ابتدا بیاموزید. این کار واقع بینانه نیست و سبب می شود از کارها عقب بیفتید.

استراتژی شخصی من وقتی که مسئولیت یا کار جدیدی را به عهده می گیرم یک آمادگی سرتاسری است. حتی زمانی که می خواهم کنفرانسی مهم برای محصولات ارائه دهم یا زمانی که قرار است در مقابل مخاطبان زیادی صحبت کنم هرگز هول نمی شوم. در ابتدا ممکن است این کار ترسناک به نظر برسد اما هر چه بیشتر خود را آماده کرده باشم اعتماد به نفسم هم بیشتر می شود. (یعنی ابتدا باید کار جدید را شروع کنید و در حین کار اطلاعات و مهارت های خود را افزایش دهید - مترجم)

برای غلبه بر ترس باید تا می توانیم آمادگی خود را بالا ببریم. آنگاه باید خود را با آن چیزی که بیشتر ازهمه ما را می ترساند درگیر کنیم. فقط با قبول خطر می توانیم اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم.

و در پایان باید بگویم اگر در شروع هر کاری وقتی که می خواهید ریسک کنید آنگاه هیچ کس از شما پشتیبانی نکرد اصلاً تعجب نکنید.

«آرتور اشپنهائر» فیلسوف گفته است:«هر چیزی که امروز بدیهی است در گذشته سه مرحله را طی کرده است. اول، مورد تمسخر واقع شده است. دوم، به شدت با آن مخالفت شده است. سوم، به عنوان یک حقیقت آشکار پذیرفته شده است.

به اعتقاد اشپنهائر تنها 3 درصد از افراد حاضرند برای اثبات حقیقت از دو مرحله اول استقبال می کنند. تا زندگی خود را متحول نمایند و 97 درصد دیگر صبر می کنند تا مرحله سوم توسط  دیگران طی شود و خود را در موقعیتی امن و راحت که مورد قبول اجتماع است محبوس می کنند. و متاسفانه وقتی که دیگری به این مرحله رسید یک فرصت واقعی را از دست داده اند.

در حقیقت با ریسک کردن شما به ترس اجازه نمی دهید به شما غلبه کند. و در عوض دنیایی جدید و هیجان انگیز از فرصت ها در برابر خودخواهید گشود.

 

آیا ریسک کردن به پاداش آن می ارزد؟

آیا تاکنون ترس و دلشوره ناشی از عدم فعالیت در زمینه ای که به توانایی های خود شک دارید را تجربه کرده اید؟ آیا تا به حال شده است در حالی که فقط چند روز مانده به هدف خود برسید از طی کردن یکی از مراحل پایانی سرباز زنید؟

کمی فکر کنید چه چیزی در این مرحله بسیار جلب توجه می کند. ترس های خود را بشناسید اما همینطور در جای خود نایستید. چند راه برای خود مشخص کنید و آماده شوید تا با این مرحله روبرو شوید.

افزایش آمادگی کلید خارج شدن از دنیای ترسناک ناشناخته هاست. البته هیچگاه نخواهید توانست هر چیزی را که در آینده اتفاق می افتد پیش بینی کنید ولی می توانید برای تمام سناریوهایی که احتمال رخ دادن آنها زیاد است آماده باشید. در این صورت بیشتر احساس راحتی می کنید.

آنگاه پیش بروید و با آنچه باعث ترس شما شده بود روبرو شوید. به خاطر داشته باشید اولین مرحله سخت ترین مرحله است. و زمانی که قبول خطر کردید آنگاه در مسیری قرار می گیرید که پاداش زحمات خود را دریافت کنید.

ریسک سوخت پنهان هر پیشرفتی و هر عظمتی است.

اگر بتوانیم هرف خود را به طور واضح مشخص کنیم و برای رسیدن به آن عمل کنیم، این موفقیت است چون آموخته ایم از فرایند سعی و تلاش و ریسک کردن بهره ببریم و برنده شدن هم همین است.

نوشته: سینسیا کرسی       

ترجمه: علی یزدی مقدم  

 

http://yadbegir.com/